
Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra (CINEA) apstiprinājusi finansējumu 305 miljonu eiro apmērā transporta infrastruktūras projektu īstenošanai Latvijā, no kuriem vairāk nekā 6,9 miljoni eiro atvēlēti Liepājas ostas modernizācijai. Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldei finansējums piešķirts, lai veiktu tehnisko izpēti un būvdarbus ar mērķi rekonstruēt uzņēmuma “Terrabalt” apsaimniekoto Liepājas ostas 46. piestātni, kura apkalpo prāmjus un ro-ro tipa kuģus.
“Prāmju termināla darbība ir labs piemērs, kā ieguldot infrastruktūras attīstībā gan publiskos, gan privātos līdzekļus var palielināt kravu apgrozījumu. Ne mazāk svarīga ir savlaicīga risku pārvaldība, maksimāli mazinot to ietekmi uz kravu plūsmu, vietējo kravu piesaiste, kas balstīta uz ciešu mijiedarbību starp ostu un ražošanas uzņēmumiem, kā arī visciešākā sadarbība – uzņēmēji, Liepājas SEZ pārvalde, valsts un pašvaldības institūcijas”, atzīstLiepājas SEZ pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis.
Pēdējos gados būtiski pieaudzis prāmja līnijā pārvadāto kravu apjoms. Ja pirms pieciem gadiem 2019. gadā tās bija 799 449,67 tonnas, 49 296 ro-ro vienības un 39 987 pasažieri, tad 2023. gadā tika pārvadāts divas reizes vairāk kravu 1 599 037,09 t, bet ro-ro vienību skaits bija 97 419 un pasažieri 93 777. Arī 2024. gada pirmajā pusgadā Liepājas ostā lielāko kravu apgrozījuma pieaugumu nodrošināja prāmja līnijā Liepāja – Traveminde pārvadātās ro-ro kravas.
46.piestātnes rekonstrukcija veicinās kravu apgrozījuma un pasažieru skaita pieaugumu, jo rekonstrukcija ietver ne tikai piestātnes modernizāciju, bet arī pagarināšanu un padziļināšanu, kas ļaus Liepājas ostā ienākt krietni vien lielākiem prāmjiem ar lielāku kapacitāti. Ne mazāk svarīgi – pēc plānotās rekonstrukcijas 46. piestātnē būs iespējams apkalpot 2 prāmjus vienlaicīgi.